torsdag 14 januari 2010

Förändring....

Ja svårt o veta vart man ska börja, ens liv har senaste tiden vart kaosartat. Om man ska ta det positiva först så tar jag examen på lördag vilket innebär att min dröm att bli färdig sjuksköterska slår in, känns mycket härligt faktiskt! Ser verkligen fram emot att komma ut och vårda patienter och tjäna pengar igen. Jag har även fått den mest underbara vovve i världen som växer så det knakar, han är modig, tuff (på gott och ont :) ), följsam, lättlärd och vacker.

Bild tagen 100114 efter en promenad i det underbara vintervädret

På den negativa sidan så har jag och min flickvän bestämt oss för att separera några dagar innan jul. Detta innebär att jag har flyttat ut till ett HÖGST temporärt boende hos mina föräldrar i väntan på att arbetsmarknaden ska bli lite mer öppen och jag kan få en anställning nånstans. Här ute finns ju även tiken Wilma som jag tränat upp till tre års ålder vilket är en alldeles utmärkt lekkamrat för honom. Just nu är mitt och Neros liv i en förändringens tid men då vi har varandra ser jag inte något som vi inte skulle kunna klara av.

Kommer börja läsa lite roliga kurser så helt sysslelös kommer jag aldrig bli samt att jag ska dra igång träningen på allvar nu med Nero nu... han har fått vara "valp" fram tills nu med endast grundlydnaden vilket ifs innebär att jag har en mycket god grund för framtida lydnadsträning. Anser att det är viktigt att man inte drar igång för tidigt med de små liven även om det säkert finns olika skolor även för detta. :)

Hur kan man vara deppig när man har det här fluffmonstret hos sig? ;)

Har vart lite dåligt med uppdateringar det senaste men ska försöka skärpa mig på den fronten och lär med största sannolikhet komma mer träningsrapporter regelbundet nu när vi drar igång den biten.

/Kalle

2 kommentarer:

  1. Hej Kalle!! Jisses vad gossarna är lika varandra trots olika färg!!! Jag har också tagit det väldigt lugnt med träning, tror dom har fullt upp med att växa.... Jisses vad stor han e nu!! Har anmält mig till en grundlydnadskurs i februari och jaktinternat hos Anneli i april. Resten blir spårträning när det blir lite ljust igen, nu orkar man inte riktigt... Jag saknar en bra hundkompis i närheten som Gusse kan leka med, Sally är INTE intresserad. Hade underlättat en hel del... Grsattis till examen, hoppas vi ses på nån kurs!!

    SvaraRadera
  2. Hej Leg. sjuksköterska Kalle!
    Hoppas allt snart löser sig med anställning, boplats med mera :) Det gör så mycket att ha en hund när man går igenom jobbiga stunder, man är liksom aldrig helt ensam.

    Jag tycker Nero ser väldigt fin ut med fina vinklar, men jag är ingen expert direkt, har du ställt honom något? Man ser att han fortfarnade är ung även om han blivit en stor gosse! Päls har han ju också, och mer kommer han säkert få ;-) Annars kan jag skicka allt det jag trimma av Vilja igår på posten :P Jag skojar inte, jag klippte av 5 cm långt hår på öronen, hon såg ut som en cockerspaniel. Idag är hon en helt annan hund :)

    Ha det gott och lycka till med jobbsökande m.m.

    SvaraRadera